• 25 MAJA 20
    • 0

    Zasady prowadzenia uproszczonej księgowości

    Uproszczona księgowość jest przeznaczona dla osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek jawnych osób fizycznych oraz spółek partnerskich, których przychód z poprzedniego roku nie przekroczył równowartości 2 000 000 euro w przeliczeniu na złote.

    Prowadząc dokumentację firmową, dla powyższych spółek, przedsiębiorstwa musi co do zasady prowadzenia uproszczonej księgowości posiadać:
    – ewidencję środków trwałych,
    – ewidencję wyposażenia,
    – ewidencję przebiegu pojazdu,
    – rejestr VAT sprzedaży i zakupu – w przypadku czynnych podatników VAT,
    – księgę przychodów i rozchodów – w przypadku opodatkowania skalą podatkową lub podatkiem liniowym,
    – ewidencję przychodów – w przypadku opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych.

    Przedsiębiorca, który prowadzi uproszczoną księgowość, może skorzystać z jednej z trzech form opodatkowania:
    – księga przychodów i rozchodów,
    – ryczałt od przychodów ewidencjonowanych,
    – karta podatkowa.

    Zostaw odpowiedź →

Leave a reply

Cancel reply