• 15 LIS 19
    • 0

    Zawieszenie działalności spółki a pracownicy

    Przedsiębiorcy niezależnie od rodzaju spółki jaką prowadzą mogą zdecydować się na zawieszenie jej działalności. Zawieszenie może trwać od 30 dni do 24 miesięcy. Przez okres ten przedsiębiorcy nie mogą wykonywać działalności, przynoszącej bieżące dochody. Co jednak ważne, mają prawo do czynności, które są niezbędne do zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów firmy.
    Zawieszając działalność przedsiębiorcy mogą korzystać z licznych ulg podatkowych, udogodnień finansowych, nie muszą również składać deklaracji podatkowych, opłacać zaliczek na podatek dochodowy, a nawet regulować składek do ZUS.

    Co jednak ważne, wiąże się to z chwilowym wyrejestrowaniem z poszczególnych urzędów. Oznacza to, że brak regulacji składek ubezpieczeniowych nie daje możliwości korzystania z ich przywilejów.

    Podstawowym kryterium jakie należy spełnić, aby zawiesić działalność spółki jest brak pracowników powiązanych ze spółką stosunkiem pracy. Jeśli spółka zatrudnia pracowników konieczne będzie ich wcześniejsze wyrejestrowanie. Co ważne, musi odbyć się to zgodnie z prawem, a więc z zachowaniem odpowiednich okresów wypowiedzenia.

    Jeżeli szukają Państwo pomocy dopełnieniu formalności związanych z zawieszeniem spółki, serdecznie zapraszamy do kontaktu, podczas którego przedstawimy ofertę naszej firmy w tym zakresie.

    Zostaw odpowiedź →

Leave a reply

Cancel reply