Wielu przedsiębiorców decydujących się na założenie firmy nie jest świadomych obowiązków z tym związanych. Tymczasem prowadzenie działalności gospodarczej zobowiązuje przedsiębiorcę do prowadzenia firmowej księgowości. W zależności od charakteru firmy, jej wielkości oraz wysokości obrotów, przedsiębiorca zobligowany jest do prowadzenia księgowości pełnej bądź jej uproszczonej wersji.
Księgowość pełna to zaawansowany system, służący do ewidencjonowania każdej złotówki, która przechodzi przez drzwi firmy. Ma ona na celu nie tylko wyliczanie należności względem Urzędu Skarbowego, ale także daje możliwość przeprowadzenia dokładnej analizy działalności firmy. Prowadzona rzetelnie pozwala przewidzieć konsekwencje poszczególnych działań, określić przyczyny zaistniałych niepowodzeń oraz podejmować decyzje strategiczne.
Księgowość uproszczona to z kolei najprostsze zasady dotyczące gromadzenia danych finansowych firmy. Na podstawie tych informacji wyliczane są zobowiązania przedsiębiorstwa względem skarbówki.
Bez względu na rodzaj prowadzonej księgowości, jej obsługę warto zlecić biuru rachunkowemu, które dopełni za przedsiębiorcę wszelkie obowiązki księgowe. Dzięki temu będzie on w stanie skoncentrować się na głównej działalności firmy, nie obawiając się o poprawność firmowych rozliczeń.